ایران وب دیزاین

معرفی سرویس های آنلاین طراحی سایت

ایران وب دیزاین

معرفی سرویس های آنلاین طراحی سایت

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

در دنیای پر مشغله امروز اکثر افرادی که با اینترنت آشنایی کافی دارند ترجیح می دهند به جای حضور در خیابان های شلوغ و صرف کردن زمان طولانی در ترافیک شهر های بزرگ، خرید های خود را از داخل خانه و به صورت اینترنتی انجام دهند و با این کار در زمان و انرژی مصرفی خود صرفه جویی نمایند. همه ما بار ها و بارها در وب سایت های تجارت الکترونیک یا فروشگاه های اینترنتی مختلف گردش کرده ایم و بعضا از آنها کیف، کفش، لباس، وسایل ورزشی، وسایل منزل و یا اقلام متنوع دیگری را خریداری نموده ایم.  

در بسیاری از وب سایت های تجارت الکترونیکی که در صنف مشترکی فعالیت می نمایند، کالاهای مشابهی وجود دارد، اما چه مساله ای موجب می شود که با وجود عرضه کردن کالاهای مشابه ما خرید از یک وب سایت را به خرید از دیگری ترجیح می دهیم؟ و چه عواملی در طراحی سایت به شما کمک خواهد کرد .

اگر شما صاحب یک وب سایت فروشگاه اینترنتی هستید و به دنبال پاسخ این سوال می گردید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله ما قصد داریم شما را با ترفندهایی که موجب می شود مشتریان به شما اعتماد کنند و خرید از وب سایت شما را به خرید از رقبای شما ترجیح دهند، آشنا نماییم. پس بیایید بدون اطلاف وقت به سراغ این نکات برویم:

نکته اول – به کاربران وب سایت خود کمک کنید آنچه را که می خواهند به سادگی بیابند:

قالبا افرادی که خرید از فروشگاه های اینترنتی را به خرید حضوری ترجیح می دهند افرادی هستند که وقت کافی برای حضور یافتن در فروشگاه ها و جستجو در میان انبوه کالاهای موجود در آنها را ندارند، بنابراین اگر شما در طراحی سایت فروشگاهی خود امکان قرار دادن فیلترهای مختلفی برای محدود کردن نتایجی که به کاربر نمایش داده می شوند از حیث نوع، سایز، رنگ و … فراهم نمایید، می توانید به کاربران وب سایت خود کمک کنید تا زمان کمتری را برای یافتن کالاهای مورد نظر خود در وب سایت شما صرف نمایند و در واقع لطف بزرگی در جهت کمک به صرفه جویی در زمان توسط آنها نموده اید. بگذارید مساله را در قالب یک مثال برای شما مطرح کنم، اگر وب سایت شما یک وب سایت فروش لباس و کفش و کیف است و شما می خواهید در بخش کفش ها امکان فیلتر کردن محصولات را برای کاربران فراهم کنید، باید فیلترهایی نظیر زنانه یا مردانه بودن، اسپرت یا مجلسی بودن، پاشنه دار یا لژ دار بودن، رنگ و … قرار دهید تا فرد بتواند دقیقا کفش هایی را مشاهده نماید که در همان دسته مورد نظر او هستند. در این صورت شما می توانید رضایت مشتری را جلب نمایید و در واقع کاری کنید که مشتری باز هم برای خرید به وب سایت شما مراجعه نماید.(نرخ تبدیل)
نکته دوم-قرار دادن کلید بازگشت به صفحه قبل در هر صفحات مختلف:

هنگامی که افراد در حال جستجو در فروشگاه اینترنتی شما هستند، در برخی اوقات ممکن است در هنگام جستجو داخل یک گروه مشخص در اثر کنجکاوی یا در اثر یک اشتباه وارد یکی دیگر از زیر شاخه های کالاهای موجود در وب سایت شما شوند که به هیچ وجه قصد خرید هیچ یک از محصولات موجود در آن گروه را ندارند. در چنین مواقعی اکثر کاربران سر در گم می شوند که چگونه باید به گروه مورد نظر خود بازگردند و اگر شما در وب سایت خود امکان بازگشت به صفحه قبل را در هر صفحه قرار نداده باشید، ممکن است کاربران در همین مرحله وب سایت شما را ترک کنند. شما باید به منظور پیشگیری از چنین مساله ای در هر یک از صفحات وب سایت خود دکمه بازگشت به صفحه قبل را قرار دهید تا کاربران بتوانند به سادگی به گروه اصلی و صفحه خرید مورد نظر خود بازگردند. شاید بگویید کاربران می توانند با استفاده از کلید Back مرورگر به صفحه قبل بازگردند، اما آیا به این مساله فکر کرده اید که ممکن است در اثر استفاده از دکمه Back مرورگر با مشکلاتی همچون Browser Connection Failure مواجه شوند و پروسه خرید آنها به طور کل کنسل شود؟!
نکته سوم-قرار دادن کادر جستجو در وب سایت:

قرار دادن کادر جستجو در وب سایت

یکی از مسائل بسیار مهمی که کیفیت یک وب سایت تجارت الکترونیک را بسیار تحت شعاع قرار می کند، امکان جستجو و دست یابی صحیح ، آسان و دقیق به اجناس مورد نظر در در وب سایت است. لذا می توان گفت که قرار دادن یک کادر جستجو در وب سایت تجارت الکترونیکی نقش تاثیر گذاری در موفقیت و یا عدم موفقیت آن وب سایت و تجارت وابسته به آن بازی می کند. همان طور که پیشتر به آن اشاره شد اکثر افرادی که خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام می دهند کسانی هستند که فاکتور وقت برای آنها بسیار با اهمیت است و لذا این افراد ترجیح می دهند که وقت زیادی را صرف جستجوی دقیق به منظور یافتن کالای مورد نظر خود در یک وب سایت نکنند، اکثر این افراد ترجیح می دهند که بتوانند با استفاده از کادر جستجو کالای مورد نظر خود را در وب سایت بیابند. در صورتی که یک وب سایت تجارت الکترونیکی امکان جستجو با استفاده از کادر جستجو را برای کاربران فراهم کند و کاربران بتوانند با استفاده از این کادر هر محصولی را که مد نظر دارند در مدت زمان اندکی بیابند، این وب سایت یک گام موثر در جهت موفقیت برداشته است.

 

نکته چهارم-استفاده از تصاویر با کیفیت:

بنیان تجارت آنلاین تماما بر ایجاد حس اعتماد در مشتری بنا شده است، در خرید و فروش های غیر آنلاین یا حضوری افراد می توانند اجناس را از نزدیک ببنند و آنها را لمس کنند تا از کیفیت آنها مطمئن شوند اما از آنجایی که در خرید های اینترنتی امکان دیدن و لمس کردن اجناس از نزدیک برای افراد فراهم نمی باشد، بهینه سازی تصاویر و قرار دادن تصاویر با کیفیت از کالاها در وب سایت می تواند در جلب اعتماد کاربران و تبدیل آنها به مشتری تاثیر به سزایی داشته باشد.
نکته پنجم-تسهیل امکان گردش در سایت:

در وب سایت های تجارت الکترونیکی بزرگ، معمولا صدها نوع کالای مختلف وجود دارد، اگر این کالاها در دسته بندها و گروه های منظمی طبقه بندی گردند، علی رقم تنوع بسیار بالای محصولات، دستیابی هر یک از محصولات برای کاربران کاملا سریع و آسان خواهد بود. یکی از استراتژی های بسیار کاربردی برای ایجاد طبقه بندی ها و گروه بندی های منظم در یک وب سایت، استفاده از زیر گروه ها و منوهای آبشاری می باشد. به عنوان مثال یک وب سایت بزرگ می تواند گروه های متنوعی مثل لوازم الکترونیکی، محصولات بهداشتی، محصولات ورزشی و … داشته باشد و سپس برای گروه لوازم الکترونیکی زیر گروه لوازم خانگی و زیر شاخه لوازم آشپزخانه را ایجاد نموده و کالاهایی مثل یخچال، هم زن و چرخ گوشت را در آن طبقه بندی نماید.
نکته ششم-اعلام موجودی و یا عدم موجودی یک کالا:

برخی از فروشگاه های اینترنتی زمانیکه موجودی یکی از کالاهای آنها در انبار که به اتمام می رسد، صفحه مربوط به آن کالا را از وب سایت حذف می نمایند تا وقتی که مجددا موجودی آن کالا در انبار شارژ گردد و سپس دوباره آن کالا را به وب سایت اضافه می نمایند. این کار هم از لحاظ سئو و هم از لحاظ میزان هزینه و انرژی صرف شده برای انجام آن غیر معقول می باشد. یک روش منطقی تر برای آگاه کردن کاربران از اتمام موجودی یک کالا، قرار دادن آپشنی در هر یک از صفحات وب سایت است که با استفاده از آن موجود بودن یک کالا و یا اتمام موجودی آن را بتوان به مشتری اعلام نمود.
نکته هفتم- ساده بودن پروسه خرید و پرداخت هزینه:

زمانی که یک مشتری تصمیم به خرید یک کالا از یک فروشگاه اینترنتی می گیرد، به هیچ وجه تمایل به پیمودن یک پروسه خرید طولانی و کد گشایی مسائل پیچیده به منظور یافتن گزینه خرید و پرداخت وجه ندارد. اگر این پروسه بیش حد زمان بر و پیچیده باشد ممکن است مشتری به طور کل از خرید منصرف شده و وب سایت را ترک نمایند و یا به فروشگاه اینترنتی دیگری مراجعه کند. اگر شما یک فروشگاه اینترنتی دارید، به شما توصیه می کنم که مرحله خرید و پرداخت وجه را برای کاربران تا حد امکان ساده و قابل دستیابی نمایید و هنگامی که کاربران وارد مرحله خرید و پرداخت می شوند به هیچ وجه با پرسیدن سوالات بی مورد و وادار کردن کاربر به پر کردن فرم های غیر ضروری وقت آنها را تلف نکنید و بگذارید کاربران سریعا کار مدنظر خودشان را انجام دهند.
نکته هشتم-بکار گیری اصول سئو در وب سایت:

اگر یک وب سایت فروشگاهی بسیار بزرگ و یوزر فرندلی باشد و انواع متنوعی از کالاهای بسیار با کیفیت و با قیمت کاملا منطقی در آن وجود داشته باشد و تمامی نکات ذکر شده در این مقاله را نیز در آن به درستی بکار گرفته باشند، اما وب سایت برای موتورهای جستجوگر بهینه نشده باشد، شکست آن حتمی است. بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجوگر موجب می گردد که یک وب سایت رویت پذیری بسیار بالایی بیابد و یا به عبارت دیگر در معرض دید کاربران قرار بگیرد و احتمال مراجعه کاربران به آن افزایش بیابد و این همان چیزی است که یک وب سایت تجارت الکترونیک به آن نیاز دارد. اگر شما صاحب یک وب سایت فروشگاه اینترنتی هستید و می خواهید ترافیک وب سایت شما افزایش یابد باید حتما و حتما ترفندهای سئو را در وب سایت خود به کار بگیرید پس از سئو سایت فروشگاهی غافل نشوید و اگر با سئو آشنایی کافی ندارید می توانید برای این کار از یک متخصص سئو کمک بگیرید.

منبع


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.