ایران وب دیزاین

معرفی سرویس های آنلاین طراحی سایت

ایران وب دیزاین

معرفی سرویس های آنلاین طراحی سایت

بهترین فریم ورک های واکنش گرا برای طراحی سایت

بهترین فریم ورک های واکنش گرا برای طراحی سایت را در این مطلب به شما معرفی می کنیم تا بتوانید انتخاب بهتر و حساب شده تری برای ابزار کارتان انجام دهید. با فریم ورک هایی که روز به روز در حال ارائه هستند، انتخاب بهترین گزینه برای کار کردن با آن کار چندان آسانی نیست! برای این که بهترین گزینه را انتخاب کنید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. انتخاب یک سایت ساز خوب و حرفه ای میتواند به شما در انتخاب بهترین فریم ورک ها کمک کند.

   در ابتدا برای کسانی که تازه کار هستند و آشنایی زیادی با طراحی و ندارند باید بگوییم که طراحی سایت دارای بخش های مختلفیست که بخش بصری و دیداری سایت یکی از این بخش ها است. اینجاست که CSS وارد میدان می شود و نقش خودش را ایفا می کند. CSS مخفف کلمه ی Cascading Style Sheets است که امکان طراحی و یا ویرایش بخش های مختلف یک سایت را به شما می دهد. ابزاری که معمولا برای توسعه و طراحی وباستفاده می شود، فریم ورک های CSS است. با استفاده از فریم ورک ها و قابلیت هایی که دارند و به شما ارائه می دهند، لازم نیست تمام مراحل را خودتان از ابتدا طی کنید. با ما همراه باشید تا بهترین فریم ورک های واکنش گرا برای طراحی سایت را بشناسید.

Bulma

یک فریم ورک نسبتا جدید است که در گیر و دار انتشار نسخه ی 1.0 است و آن طور که قول داده شده قرار است برای استفاده بسیار ساده و سبک باشد. Bulma به وسیله ی Flexbox ساخته شده است که دست شما را برای ساختاری رویایی تر از آن چه که ممکن است باز خواهد گذاشت. البته نسخه های پایین تر از 10.0. مرورگر اینترنت اکسپلورر قادر به نمایش آن نخواهند بود!

Pure

Pure یک فریم ورک ساده برای CSS است که می توان یک پروژه ی جدید را با آن شروع کرد. تنها چیزی که این فریم ورک احتیاج دارد، یک استخوان بندی ساده است و می توانید به راحتی از قابلیت های آن استفاده کنید. از ویژگی های اصلی آن می توان به سادگی و سبک بودنش اشاره کرد. اندازه ی آن تنها 3.8 کیلو بایت است که این برای یک فریم ورک بسیار حجم کم و فوق العاده ایست! این فریم ورک با normalize.css ساخته شده است. با توجه به آنچه که گفته شد اگر نیازهای شما را برای پروژه ی جدیدتان برطرف می کند، Pure  را انتخاب کنید.

Kube

Kube اندکی از Pure سنگین تر است اما همچنان یکی از سبک ترین فریم ورک های CSS است. این یک فریم ورک خود توصیف کننده (self-described) است که کاربری ساده و سبکی دارد و می توانید به راحتی از آن استفاده کنید. به طور به خصوص در توسعه ی وب سایت می توانید بهره ی زیادی از این ابزار ببرید. Kube هم بر پایه ی Flexbox ساخته شده است بنا بر این از نظر طرح و قالب، قابلیت های زیادی را داراست. لازم است در اینجا هم به ورژن مرورگرها توجه کنید تا اجرای پروژه ی شما با مشکل روبرو نشود.

 بر اساس Material Design گوگل ساخته شده است و نسبت به مواردی که گفته شد پیچیده تر است. این فریم ورک ساختار پیچیده ای دارد و دارای کاربردهای زیادی برای ویژگی های بصری می باشد. البته اگر شما می خواهید کارتان را منحصر به فرد انجام دهید، این گزینه ی خوبی برای شما نیست چرا که با بررسی های انجام شده دیده می شود که سایت های طراحی شده با استفاده از Material Design گوگل بسیار مشابه هستند! اما اگر کارایی و سرعت برای شما در اولیت است به سمت Materialize بروید و برای کارتان انتخابش کنید.

Vuetify

در سبک و عملکرد بصری بسیار به Materialize  شبیه است. این فریم ورک سرعت عمل و راحتی بیشتری نسبت به Materialize برای شما فراهم می کند و همچنین اجرای آن توسط فریم ورک Vue در جاوااسکریپت آسان تر خواهد بود. اگر شما یک توسعه دهنده ی Vue هستید می توانید زمان کمتری را صرف ساخت المان های ظاهری کنید و به جای آن به سایر موارد مهم کارتان برسید!

Bootstrap

سبک ترین و مرسوم ترین نیست اما مسلما محبوب ترین فریم ورک CSS است! بوت استرپ یکی از قدیمی ترین نام ها در حوزه ی فریم ورک ها است و هنوز با قدرت به مسیرش ادامه می دهد. تمایل و حرکت به سمت فریم ورک های سبک تر شروع شده اما Bootstrap همچنان از محبوبیت و کارایی های خودش برخوردار است. این ثبات و پایداری ناشی از سهولت در استفاده و امکانات زیادیست که به توسعه دهندگان و طراحان ارائه می کند.

یکی از بهترین ویژگی های Bootstrap قابلیت ریسپانسیو کردن طرح و قالب سایت است که بوت استرپ از اولین هایی بود که این مسئله را حل کرد. Bootstrap زمان بارگذاری بالایی دارد که موجب پایین آمدن سرعت می شود. همه ی این ها ویژگی های بوت استرپ بودند و شما در هنگام انتخاب فریم ورک برای کارتان می بایست آن ها را در ذهن داشته باشید.

در این مطلب با عنوان بهترین فریم ورک های واکنش گرا برای طراحی سایت سعی کردیم تا به آموزش کاربردی طراحی سایت بپردازیم و امیدواریم مثل همیشه از ما راضی بوده باشید.

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.