ایران وب دیزاین

معرفی سرویس های آنلاین طراحی سایت

ایران وب دیزاین

معرفی سرویس های آنلاین طراحی سایت

اهمیت طراحی وب سایت واکنش گرا

همانطور که جهان روز به روز در حال پیشرفت است، انجام امور مختلف نیز بسیار ساده شده است. تکنولوژی های جدیدی که اختراع شده اند، راحتی زیادی را برای مردم به ارمغان آورده اند. در این عصر مدرن، دستگاه های جدید زیادی مثل لپ تاپ ها،گوشی های موبایل، تبلت، کامپیوترهای شخصی و تلوزیون های هوشمند، بوجود آمده اند.

عبارت طراحی واکنش گرا به این موضوع اشاره دارد که وب سایتی طراحی و توسعه دهیم که روی هر دستگاه به طور خودکار به بهترین شکل به نمایش درآید.

   

چرا طراحی وب سایت واکنش گرا اهمیت دارد؟!

با تحول هر روزه ی تکنولوژی ها و گجت های جدید، مشتریان می خواهند که بهترین و جدیدترین ابزار را در اختیار داشته باشند. در گذشته، تنها کامپیوترهای دسکتاپ بودند که همه از آنها استفاده می کردند. از این رو برای  طراحان اهمیت نداشت که روی طراحی واکنش گرا کار کنند. پس از آن لپ تاپ ها و سپس تبلت ها و دیگر دستگاه ها وارد بازار شدند و روز به روز نیاز به طراحی واکنش گرا بیشتر احساس شد.

حقیقت این است که افراد در این عصر مدرن، خواستار این هستند که راحت و سریع، صفحات وب را مرور کنند. این به این معنی است که طراحی واکنش گرا باید به گونه ای باشد که شرایط راحت و سریعی را برای مرور وب در هر نوع دستگاهی که در دستان آنهاست، بوجود آورد.

طراحان وب سایت، باید وب سایتی طراحی کنند که اطلاعات را در صفحات نمایش مختلف با رزولوشن های متفاوت، برای کاربر به خوبی به نمایش درآورند. وب سایت شما باید همه کاره باشد تا بتوان آن را بر روی موبایل و یا صفحات بسیار بزرگ LCD  به خوبی مشاهده کرد.

پیش از آنکه طراحی سایت واکنش گرا به وجود آید، برنامه نویس ها و طراحان وب مجبور بودند که برای هر نوعی از پلتفرم ها به نمایش درآمده، کد جداگانه ای تولید کرده و برای هر کدام از آن ها طراحی منحصر به فردی ارائه دهند. هر چند که به سادگی می توان متوجه شد که این امر چندان قابل قبول نیست، اما آن ها چاره ای جز این کار نداشتند و کاربر نیز مجبور بود برای استفاده از محتویات آن وب سایت، تصاویر، کدها و طراحی های زیادی را بر روی کامپیوتر خود دانلود کند. در نتیجه تجربه کاربری نیز در جایگاهی به مراتب پایین تر از جایگاه فعلی اش قرار داشت.

طراحی واکنش گرا دنیای جدیدی را به روی برنامه نویسان، طراحان و حتی کاربران باز کرد و به خوبی باعث انقلابی نوین در عرصه تجربه کاربری در دنیای مجازی امروزی ما شد. سایت ساز سی فایو یکی از بهترین و حرفه ای ترین قالبهای طراحی وب سایت واکنشگرا را دارد که کاربران در سریع ترین زمان ممکن میتوانند سایت خود را راه اندازی کنند.

در مقالات آتی سعی داریم برخی از ویژگی های طراحی وب سایت واکنش گرا را برای شما عزیزان مطرح کنیم. شما نیز تجربیات و دیدگاه خود را در خصوص طراحی واکنش گرا با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.