ایران وب دیزاین

معرفی سرویس های آنلاین طراحی سایت

ایران وب دیزاین

معرفی سرویس های آنلاین طراحی سایت

مطالعات میدانی: 10 درس و توصیه برای موفق شدن یک مبتدی در زمینه طراحی

ساخت یک محصول و فروش آن در سایت فروشگاهی و یا طراحی سایت از مرحله پیش طراحی آسان نمی باشد، اما در هر صورت مرحله بسیار شگفت انگیز و کاربردی می باشد. زمانی که ایده ای برای نشریه REVUE داشتم، تصمیم گرفتم تا به سرعت روی آن کار و فعالیت کنم. دو سال بعد، در حالی که بیست هزار کاربر کسب نمودم و هر ماه دو میلیون ایمیل دریافت کردم، به راحتی می توانستم اقرار کنم که این اتفاق یکی از بهترین انتخاب هایی بود که تاکنون انجام داده ام. من به سرعت شروع کردم و در مسیر خود موارد بسیاری را ساختم، اما درس های گوناگونی را نیز فرا گرفتم که در این مقاله برای تان منعکس می سازم.  

ساخت یک محصول و فروش آن در سایت فروشگاهی و یا طراحی سایت از مرحله پیش طراحی آسان نمی باشد، اما در هر صورت مرحله بسیار شگفت انگیز و کاربردی می باشد. زمانی که ایده ای برای نشریه REVUE داشتم، تصمیم گرفتم تا به سرعت روی آن کار و فعالیت کنم. دو سال بعد، در حالی که بیست هزار کاربر کسب نمودم و هر ماه دو میلیون ایمیل دریافت کردم، به راحتی می توانستم اقرار کنم که این اتفاق یکی از بهترین انتخاب هایی بود که تاکنون انجام داده ام. من به سرعت شروع کردم و در مسیر خود موارد بسیاری را ساختم، اما درس های گوناگونی را نیز فرا گرفتم که در این مقاله برای تان منعکس می سازم.

در حقیقت، من در نظر داشتم تا درس های خود را بعد از به نمایش گذاشتن و منتشر کردن درTHE APP GUY PODCAST، به اشتراک بگذارم؛ نمایشی که توسط دوست صمیمی ام به نام PAUL KEMP مورد میزبانی قرار گرفت، او خود یک کارآفرین طراحی بود. ما درباره REVUE صحبت نمودیم و هر دو این مقاله را نوشتیم تا رازهای طراحی را که در طول مسیر ساخت REVUE یاد گرفتیم را افشا کنیم. از این رو با ما همراه باشید.

 

1.فقط شروع کنید.

شاید طراحی خیلی کامل و بی نقص و عالی نباشد. گاهی اوقات، طراحی نهایی نیز هیچ گاه به این حد از تکامل نمی رسد. کمال گرایی گاهی در این شرایط می تواند عواقب منفی را در بر داشته باشد. من اشتباه نمی کنم، هدف خلق موارد زیبا و کاربردی می تواند بالاترین اولیت هر طراحی باشد. در هر صورت برای کمال گرایان، روز راه اندازی پروژه هیچ گاه نخواهد آمد. من مبتدیان بسیاری را در این زمینه مشاهده نمودم که با شکست مواجه شدند، زیرا تلاش های بسیاری را روی کامل ساختن برخی موارد متمرکز ساختند که اصلا نیازی نبود که در وهله اول تکمیل شوند

من مبتدیان بسیاری را در این زمینه مشاهده نمودم که با شکست مواجه شدند، زیرا تلاش های بسیاری را روی کامل ساختن برخی موارد متمرکز ساختند که اصلا نیازی نبود که در وهله اول تکمیل شوند.

شما زمان بسیاری دارید تا بعد ها و در آینده این موارد غیر ضروری را بهبود داده و بهتر سازید. مردم همیشه می توانند مواردی را بیابند که در محصولات و یا وب سایت تان اشتباه و ناصحیح می باشند. از این رو صرف زمان روی بی نقص ساختن آن ها بسیار بیهوده و غیر ضروری می باشد. کاربردی بودن و یک ایده خوب می تواند باعث شود تا در ابتدای پروژه طراحی، زمان بسیاری را صرف کنید. شما باید بیشتر به این موضوع فکر کنید که محصول و یا وب سایتی که می سازید، آیا دارای بازار تجاری خوبی می باشد و یا مردم واقعا به آن علاقه مند می شوند یا خیر.

 

  1. داشتن گوش شنوا می تواند بسیار کمک کننده باشد.

اگر به طور موفقیت آمیزی پروژه طراحی خود را شروع کردید، می توانم به شما بگویم که احتمالا ضروری ترین بخشی بود که می توانستید به درستی انجام دهید. گوش دادن به مردم در REVUE باعث شد تا محصول من شروع به ساخته شدن نماید. یکی از اصلی ترین راه هایی که باعث شد تا به بیست هزار کاربر دست یابیم، گوش دادن به بازخوردها و انتقادات ارزشمند مربیان بود. ماموریت ما این بود که تلاش کنیم تا استفاده کاربران از این محصول را تا جایی که می توانیم مفید و فرح بخش سازیم. در حقیقت، شما باید قطعا بازخوردها و انتقادات سازنده را در طراحی وب سایت و یا محصول خود به کار ببندید؛ مخصوصا اگر می خواهید در زمینه طراحی، تخصص بیشتری به دست آورید و ویژگی هایی را در آن اجرا نمایید که مشتریان تان به طور مکرر درخواست می کنند. گوش دادن به بازخوردهای کاربران باید الویت هر روزه شما در پروژه های طراحی سایت و یا محصول باشد.

با این اوصاف، سعی نکنید که هر شخصی را راضی نگه دارید و هر درخواستی را در طراحی سایت و یا محصول خود به کار ببندید. بروزرسانی ها، تغییرات و بهبود های خود را بر اساس بازخورد هایی که دریافت می کنید، انتخاب نمایید. این موضوع به این معنا می باشد که شما نیاز دارید تا به هر درخواستی که کسب می کنید، گوش دهید و سپس فکر و ایده های خود را با آن ها عجین نمایید تا بتوانید بهترین تصمیم را در این زمینه بگیرید

دریافت بازخورد ها و واکنش ها از کاربران در پروسه طراحی سایت و یا محصول ضروری است.

ما حتی یک برگه را تهیه نمودیم تا روی آن تمامی ویژگی هایی که مردم در طول پروسه طراحی از ما درخواست می کنند را لیست کنیم. اخیرا، ما دفترچه راهنمای خود را در سال 2017 در معرض نمایش گذاشتیم و از کاربران خواستیم تا به آن بپیوندند و درباره آن چه که در مرحله بعدی نیاز است، نظر سنجی نموده و رای دهند. این موضوع به ما کمک می کند تا دریابیم که مشکلات و نگرانی های آن ها چیست و از نظر آن ها مهم ترین بخش در بروزرسانی های آینده چه چیزی می باشد. به طور خلاصه، دریافت واکنش و بازخورد ها از کاربران برای پروسه طراحی وب سایت و یا محصول ضروری می باشد. چه کسی می تواند در ساختن وب سایت و یا محصولات تان بهتر از افرادی که به طور مکرر از آن ها استفاده می کنند و می دانند که نقاط ضعف و قوت وب سایت و یا محصولات تان چیست، به شما کمک نمایند؟

 

  1. باید از اتفاقاتی که در صنعت و حرفه شما روی می دهد، آگاهی داشته باشید.

در دنیای ایمیل ها همه چیز پیچیده می باشد. ما باید زمانی که برای ایمیل ها طراحی می کنیم، به این مورد توجه داشته باشیم. برای مثال، طراحی برای یک ایمیل نسبت به طراحی وب بسیار متفاوت می باشد. هم چنین، ایمیل ها اغلب توسط برنامه نویسان نادیده گرفته می شود. حقیقت این است که ایمیل ها به این زودی از دور خارج نمی شوند. این مورد به سرعت تغییر می کند و به مرور زمان تکامل می یابد. من معتقد می باشم که همین اتفاقات در بخش ها و حرفه های دیگر در دنیا نیز روی می دهد.

از همه مهم تر، ما متوجه شده ایم که روزنامه نگاری و اخبار نیز در این روزها تغییر و تحول یافته است. در ابتدا ما می خواستیم تا این تغییرات را در حرفه خود و در محصولات خود یعنی مجله و روزنامه ها منعکس سازیم. بروز ماندن و مطلع بودن از گرایش ها موجود در حرفه تان می تواند یک اجبار قطعی در پروسه طراحی محسوب شود.

 

  1. از این که برخی موارد را در پروژه طراحی خود از بین ببرید، نترسید.

گاهی اوقات شما زمان بی شماری را روی ساخت یک ویژگی و یا کار کردن روی یک پروژه ای صرف می کنید که به نظرتان بسیار برای محصول یا وب سایت و کاربران تان مفید و سودمند می باشد. گاهی اوقات، این موضوع اصلا صحیح نمی باشد. زمان هایی در یک پروژه طراحی وجود دارد که باید سعی در از بین بردن برخی موارد داشته باشید. من افراد بسیاری مشاهده نمودم که زمانی که می خواهند یک محصول و یا وب سایت را به اتمام برسانند، بسیار دچار مشکلات و درگیری هایی می باشند. خیلی عالی می شود تا ایده هایی داشته باشید و آن ها را به درستی اجرا کنید، اما ممکن است وقت بسیاری از شما گرفته شود و ارزش آن را نداشته باشد.

این موضوع به این معنا نمی باشد که تمامی برنامه های خود را نادیده بگیرید، بلکه بدین مفهوم می باشد که باید بدانید که توجه تان را باید در کجای پروژه طراحی متمرکز سازید. من اغلب در طول این پروسه سه بار از خود سوال ساده ای می پرسم: "چرا؟". اگر هر وقت جواب این سوال مشابه و یکسان بود، به من اثبات می شود که این موضوع واقعا ارزش صرف زمان را دارد. من کار خود را در پروژه طراحی ادامه می دهم. اگر جواب بسیار متفاوت بود و موضوع مهمی را منعکس نساخت، به سرعت و به طور کامل آن مورد را در پروژه طراحی خود خط می زنم.

 

  1. به داده های خود نگاهی بی اندازید.

این روز ها شناخت اطلاعات خود بسیار ضروری است. در گذشته ما از این که چگونه پروسه طراحی خود را بهبود دهیم، تردید داشتیم. برای مثال، زمانی که مردم در REVUE ثبت نام می کردند، ما آن ها را تشویق می کردیم تا بلافاصله از محصولات مان استفاده کنند. نتیجه بسیار حیرت انگیز بود. ما تنها توانستیم تا تغییرات کوچکی را در محصول خود به وجود بیاوریم. درسی که در این زمینه وجود دارد این می باشد که به طور مکرر و منظم به داده ها و اطلاعات خود نگاه بی اندازید و آن چه انجام می شود را با عمق جان درک نمایید.

 

  1. با جماعت همرنگ نشوید.

REVUE با برانگیختن دوباره احساسات و تفکرات و نظرات مردم به وجود آمد. زمانی که این اتفاقات روی می داد، تمام سعی خود را می کردم تا همرنگ جماعت نشوم. منظورم این می باشد که دنیا دوباره به MAILCHIMP دیگری نیاز ندارد.

افراد صحیح شما را پیدا خواهند کرد، و این چیزی است که ارزشمند می باشد.

در دنیایی که همه چیز به طور خودکار کپی می شود، در تویتر محدودیت 140 کاراکتری در متن ها وجود دارد، سئو و بهینه سازی سایت در میان است و غیره، شخصی و منحصر به فرد نگه داشتن ارتباطات با مخاطبین تان، یک مورد بسیار سخت می باشد. به این دلیل است من و تیم طراحی ام تصمیم گرفتیم تا بار دیگر REVUE را به عنوان یک نشریه روزنامه تولید نماییم. اگر همانند رقیبان تان در حرفه خود عمل کنید، هیچ کس هدف تان را نمی فهمد و به شما توجه ای نمی کند. با این اوصاف، افراد صحیح و مناسب شما را پیدا خواهند کرد و این موضوع بسیار ارزشمند می باشد.

 

  1. موفقیت در گروی توجه به جزئیات می باشد.

توجه به جزئیات می تواند شما را از سایر رقیبان تان متمایز سازد. من زمان زیادی را صرف این می کنم که چگونه می توانم برخی از عوامل رابط کاربری خود را بهتر سازم. در حالی که شروع پروژه طراحی تان می تواند قدرتمند ترین قدم در این زمینه باشد، اما قبل از شروع باید به یک مورد مهم توجه نمایید: جزئیات را نادیده نگیرید. جزئیات، بسیار برای دستیابی به موفقیت ارزشمند و حائز اهمیت می باشند. من همیشه به خود این گونه می گویم: " اگر تنها اندکی بیشتر پیش روم، می توانم تغییرات بسیاری را باعث شوم".

 

  1. کاربردی ساختن بر جذاب بودن پروژه طراحی غلبه می کند.

تمرکز روی درست کار کردن طراحی تان بسیار مهم تر از این می باشد که تنها ظاهر آن را زیبا سازید. کاربردی و موثر ساختن محصولات و یا وب سایت تان یک ضرورت است، زیرا مشتریان شما به این موضوع بسیار اهمیت می دهند. برای مثال، مشتریان نمی خواهند موارد بسیار زیبایی که در واقعیت اصلا کاربردی ندارند را استفاده کنند. البته که ظاهر زیبای طراحی نیز اهمیت دارد، اما کاربردی بودن بر جذاب بودن پروژه طراحی غلبه می یابد.

 

  1. موارد جدیدی را امتحان کنید.

اخیرا ما یک پروژه جدیدی را معرفی کردیم که یکی از درخواست های کاربران مان بود. این موضوع به این معنا می باشد که ما واقعا باید کاری انجام دهیم و موارد زیبایی را خلق کنیم. متاسفانه، برنامه نویسی HTML برای ایمیل به کندی صورت گرفت و از این رو ادامه این پروسه نیاز به یک مهارت و استعداد جدیدی داشت. هنوز هم نوآوری چیزی است که جزو اهداف اولیه ما می باشد. به همین دلیل بود که زمانی که باید پروسه را تکمیل می نمودم، تصمیم گرفتم تا اندکی در زمینه های دیگر مانند MJML آشنایی پیدا کنم. زمانی که این اتفاق افتاد، نتایج بسیار شگفت انگیزی به وجود آمد. به علاوه، پروسه طراحی به این ترتیب بسیار ساده می شود. از این رو از اینکه در بخش های ناشناخته دیگر قدم بگذارید و استعداد های جدیدی را به دست بیاورید، نهراسید.

از این که در بخش های ناشناخته دیگر قدم بگذارید و استعداد های جدیدی را به دست بیاورید. نهراسید.

 

  1. از اشتباهات خود درس بگیرید.

شاید این موضوع اندکی کلیشه ای به نظر برسد. در طراحی، بدون شک شما دچار اشتباهاتی می شوید. در هر صورت، شما توانایی حل این اشتباهات را دارید- البته به سرعت و به طور موثر. این مورد ممکن است زمانی که طراحی می کنید و یا یک ویژگی را می سازید، اتفاق بی افتد و حتی ممکن است در بخش هایی که خیلی اهمیت ندارد و مورد توجه کاربران نیست، روی دهد.  در هر صورت این موضوع خیلی مورد اجتناب پذیر و بزرگی نمی باشد. تنها به کار اشتباهی که انجام داده اید نگاهی بی اندازید و دوباره سعی کنید. در نهایت، من معتقد می باشم که درس گرفتن از اشتباهات خود باعث به وجود آمدن ذهنیتی می شود که طراحان را بسیار کمک می کند و باعث می شود تا در پروسه طراحی خود سریع تر پیش بروند و بهینه تر عمل نمایند. هیچ گاه از اشتباهات خود خجالت نکشید و سعی کنید تا درصدد جبران آن بربیایید. درس گرفتن از اشتباهات رمز و راز یک موفقیت پایدار در پروژه های طراحی وب سایت و یا محصول و یا حتی در سایر زمینه ها می باشد. شاید لازم باشد دوباره تکرار کنیم که هر شکستی، آغاز پیروزی و موفقیت جدید می باشد.

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.