ایران وب دیزاین

معرفی سرویس های آنلاین طراحی سایت

ایران وب دیزاین

معرفی سرویس های آنلاین طراحی سایت

چگونه می توانید سابقه کاری خود را در وب سایت، توسعه دهید؟


مقاله چگونه می توانید سابقه کاری خود را در وب سایت، توسعه دهید؟

توسعه و ارتقای یک سابقه کاری خوب در زمینه طراحی وب سایت، از اهمیت بسزایی برخوردار است و برای ارتقای شغلی طراحان وب سایت، مهم می باشد. اگر شما طراحان وب سایت ، با فوت و فن های مربوط به گذاشتن سابقه کار در وب سایت ، آشنایی نداشته باشید ، به مشکل برخورد خواهید کرد.   

خوشبختانه ، من به عنوان یک طراح وب سایت، با این تکنیک ها آشنایی داشته و می خواهم تجربیات خودم را در اختیار شما قرار دهم.  شما همیشه باید در ذهن خود داشته باشید که منظور من از فوت و فن ها، هک کردن ها نیست که بازده کار طراحی شما را پایین بیاورید. فوت و فن های طراحی، بیشتر از آن چه که شما فکر می کنید ، کارساز هستند. من از شما طراحان وب سایت ، می خواهم تا با این ترفندها آشنا شوید.

ما طراحان وب سایت ، باید سابقه کاری خوبی را طراحی کنیم تا بتوانیم مشتریان زیادی را جذب کنیم. ما ، باید قبل از طراحی وب سایت، سابقه کاری خود را به مشتریان وب سایت خود نشان دهیم. شما برای انجام این کار ، باید این نکته را مدنظر قرار دهید: آیا دوست دارید تا کار طراحی  سایت ، را به صورت رایگان انجام دهید؟ شما در شروع کار خود ، باید مهارت های طراحی وب سایت را تقویت کرده و زمان زیادی را به کسب مهارت های طراحی وب سایت ، اختصاص دهید.

من در آخر این مقاله ، راجع به طراحی های رایگان ، با شما صحبت خواهم کرد. اجازه می دهید تا شروع کنم؟

 

من در سابقه طراحی وب سایت خود ، چه نکاتی را باید مد نظر قرار دهم؟

اول از همه شما ، طراحان وب سایت باید بدانید که یک سابقه کاری ، شامل چه پارامترهایی می باشد و چه پارامترهایی را نباید در سابقه کاری ، درج کرد.

یک سابقه کاری، می تواند خیلی درهم برهم ، طراحی شود و طراحان این سوابق کاری ، دقیقا نمی دانند که از چه پارامترهایی باید در سابقه کاری خود استفاده کنند. یک طراحی خوب از وب سایت ، باید به گونه ای باشد که شلوغی و درهم برهمی آن به حداقل برسد.

مثلا اگر شما بخواهید تا به کتابخانه رفته و 5 کتاب تخصصی را انتخاب کنید ، ترجیح می دهید که به قفسه مربوطه رفته و کتاب مورد نظر خود را پیدا کنید. در دنیای طراحی هم ، به این شکل است. شما طراحان وب سایت ، باید به گونه ای سابقه طراحی وب سایت خود را به مشتریان خود نشان دهید تا آن ها به راحتی بتوانند از آن استفاده کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند.

 

 

  • استفاده از thumbnail ها (جهت طراحی صفحات وب سایت، به صورت مجزا) که کار مشتریان را نشان می دهند
  • استفاده از لینک هایی که به راحتی می توان بر روی آنها کلیک کرد، تا شما طراحان وب سایت ، بتوانید عمق کار طراحی وب سایت خود را به مشتریان وب سایت ، نشان دهید
  • توصیف نمایه ای از سابقه کاری خود در زمینه طراحی وب سایت ( شما طراحان می توانید به مشتریان خود بگویید که در هر زمینه ای که آن ها به مشکل برخوردند، شما به راحتی می توانید مشکل آن ها را حل کنید).
  • در نهایت استفاده از لینک هایی که به راحتی می تواند بر روی آن ها کلیک کرد ، وب سایت شما را زنده و پایدار نگه می دارد و مشتریان در هر جا می توانند ، سابقه کاری شما را مشاهده کرده و آن ها را احساس کنند.

هر پارامتر دیگری به جز پارامترهای فوق ، اضافی می باشد. شما طراحان وب سایت ، همیشه باید به این نکته توجه داشته باشید که تولید ، فقط نام یک بازی می باشد. اگر شما 50 وب سایت را برای لب تاپ ها طراحی کنید ، این بازی ها بر روی hard drive شما نشسته و شما دیگر نمی توانید کار طراحی خود را به صورت بهینه نمایش دهید. لطفا این بازی ها را  از drive لپ تاپ خود ، خارج کرده و به صفحه اصلی وب سایت بروید.

 

Thumbnails

Thumbnailsها ، پارامترهای بسیار مهمی می باشند. آن ها ، فضای وب سایت را ذخیره کرده و مشتریان با استفاده از این ویژگی ، می توانند در هر قسمت از وب سایت ، سابقه کار طراحی وب سایت شما را ببینند. نگاه اول مشتریان ، بسیار حائز اهمیت می باشد و شما طراحان وب سایت ، باید توجه مشتریان را به سمت طراحی وب سایت خود ، معطوف کنید تا از این طریق بتوانید جزئیات کاری خود را در اختیار آن ها قرار دهید.

من در اینجا روش های بسیار زیادی را برای استفاده از thumbnailها به شما پیشنهاد می دهیم. به طور مثال، به فروشگاه وب سایت گوگل کروم، نگاهی بیاندازید:

زمانی که شما بر روی تصاویر hover می کنید، به متونی برمی خورید که اطلاعات بیشتری را راجع به این تصاویر ، در اختیار شما قرار می دهند. این راه ، روش بسیار عالی است که هم فضا را ذخیره می کند و هم اطلاعات مورد نیاز کاربران را در اختیار آن ها قرار می دهد. اما متاسفانه ، دستگاه موبایل شما ، قابلیت  hoverندارد . به هر جهت شما از طریق مختلف می توانید، این کار را با موبایل خود انجام دهید. لطفا کمی حوصله به خرج دهید.

 

Showcase  ( صفحه نمایش سابقه کاری شما در وب سایت)

هر طراح وب سایتی دوست دارد تا سوابق کاری خود را در صفحات وب سایت، به نمایش بگذارد. استفاده از این فرآیند، برای طراحان وب سایت ، بسیار حائز اهمیت می باشد.

شما طراحان وب سایت ، باید در حد توان، وب سایت خود را به بهترین نحو و بسیار گیرا و چشمگیر، رونمایی کرده و توجه بسیاری از کاربران و مشتریان را به سمت وب سایت خود جلب کنید. شما می توانید تصاویر وب سایت خود را با بزرگ نمایی های با کیفیت بالا و UI های بسیار چشمگیر را در معرض دید کاربران وب سایت خود قرار دهید. حتی باید تجربیات خود را هم در اختیار مشتریان و کاربران وب سایت خود قرار دهید.

یکی از مهم ترین پارامترهای مربوط به سابقه کاری، همین رو نمایی ها و خود نمایی های طراحان وب سایت است. اما ، به من اعتماد کنید. این کار ، اشتباه است. یک Thumbnail نمی تواند استعداد شما طراحان وب سایت را به کاربران، ثابت کند. شما باید ، عمق کار خود را به مشتریان وب سایت ، نشان دهید. البته لازم نیست که خیلی موشکافانه ، طراحی وب سایت خود را برای مشتریان توضیح دهید.

 

توصیفات

طراحی وب سایت، صرفا مختص به طراحی تصاویر و پیکسل ها نمی باشد و شما طراحان وب سایت باید، محتوای مطالب وب سایت خود را بهینه کنید.

شما طراحان وب سایت باید به مشتریان وب سایت خود کمک کنید، تا بیانیه های کاری شما آشنا شده و در جریان کار قرار گیرند. شما باید ، مشتریان را با مشکلات آشنا کرده و مشکلات را برای آن ها توضیح دهید و راه های حل های بهینه را برای حل مشکلات آن ها ، در نظر بگیرید.

آیا شما از مسائل UX و UI خبر دارید و می دانید که چگونه باید این مسائل را حل کنید؟ شما باید این مسائل را به صورت جزیی توضیح دهید.

اما شما طراحان وب سایت به این نکته توجه داشته باشید که تجارت در زمینه آینده اجتماعی ، انسان گرا شده و بیشتر به سمت ، خواسته های انسانی جلو می رود.  به وب سایت Mars Robot، در tweeting مراجعه کنید.

 

لینک ها

گذاشتن لینک در طراحی وب سایت ، بسیار مهم می باشد و نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

ایده ها بر حسب موضوع ، تقسیم بندی می شوند: بعضی از افراد ، لینک ها را به سابقه کاری خود اضافه کرده و برخی دیگر ، از لینک ها صرف نظر می کنند. من فکر می کنم که نگذاشتن لینک در سابقه کاری ، یک نظارت است  که بیشتر از تصمیمات آگاهانه بر روی قسمت طراحی سابقه کاری در وب سایت ، مد نظر قرار می گیرد. آیا شما طراحان وب سایت ، این حق را ندارید تا لینک ها را در سابقه کاری وب سایت خود قرار دهید؟

 

چگونه شما طراحان وب سایت می توانید ، تجارب را کسب کرده و سابقه کاری خود را در طراحی وب سایت ارتقا دهید

بیشتر ما طراحان وب سایت ، تجربه ای در زمینه طراحی وب سایت نداشته و باید، قبل از جذب مشتری ، اول بر روی تجارب کاری خود ،کار کنیم و تجارب مفیدی را بدست آوریم.

البته ما طراحان وب سایت ، همیشه با این ایده ها مواجه بوده و اشتباه می کنیم.

اما ما طراحان وب سایت هم آرزوها و جاه طلبی های خاص خود را داریم. شما نباید تجربیات خود را در اختیار مشتریان وب سایت ، قرار دهید، بلکه باید از تجربیات خود، برای توسعه طراحی وب سایت استفاده کنید. شما طراحان وب سایت، باید خیلی راحت با کار خود کنار آمده و کار طراحی وب سایت خود را با فتوشاپ شروع کنید.

 behanceیا dribble را ایجاد کرده و پست های خود را در آن جا قرار دهید و با جوامع ، ارتباط برقرار کنید.

Behance، وب سایت بسیار مهیجی است که طراحان وب سایت می توانند ، خود را در این وب سایت نشان دهند. شما می توانید از طریق این وب سایت، پروژه های وب سایت را طراحی کنید. مثل Posterها. سپس شما می توانید 15 پوستر مورد علاقه خود را طراحی کنید و آن ها را در تلویزیون ها و فیلم ها و نمایش های ویدئویی ، به نمایش بگذارید و حتی می توانید ، برای این رسانه ها ، پوستر ، طراحی کنید. شما با انجام این کار می توانید ، شغلی را برای خود دست و پا کنید.

 

شما طراحان وب سایت ، چگونه و از کجا می توانید از سوابق کاری خود ، بازخورد بگیرید؟

شما طراحان وب سایت ، باید فضایی را برای گرفتن بازخورد ها ، در وب سایت خود ایجاد کنید. شما می توانید از طریق twitter، کاربران را به سمت وب سایت خود جذب کرده و با آن ها در ارتباط باشید. شما حتی می توانید ، با طراحان دیگری نیز آشنا شده و سعی کنید تا آن ها را به لیست طرفداران وب سایت خود اضافه کنید. شما باید عضوی از جامعه باشید.

به من اعتماد کنید. زمانی که شما طراحان وب سایت نتوانید با افراد گروه خود ، ارتباط برقرار کنید و هدف برقراری ارتباط خود را ندانید ، پس با یک سری مشکلات مواجه خواهید شد. در بعضی مواقع ، دانش طراحی شما کفایت نمی کند و شما طراحان وب سایت باید ، با لایه ای اجتماعی، جهت برقرارری ارتباط با هم نوعان خود ، آشنا شوید.

شما طراحان وب سایت ، همیشه باید در ذهن خود داشته باشید که گرفتن بازخورد، همیشه هم کارساز نیست. در بعضی مواقع ، خیلی سخت و آزاردهنده می باشد. شما ، باید توجه داشته باشید که شما ، طراح وب سایت می باشید و باید ، تجارب زیادی را کسب کنید. البته ممکن است که طراحی وب سایت شما ، مورد علاقه مشتریان شما نباشد و آن ها بخواهند تا با شما ، در این زمینه صحبت کرده و از طراحی شما ، انتقاد کنند. شما نمی توانید ، این نوع مشتریان را ، کنار بگذارید. چرا که مسئله ای ، اجتناب ناپذیر است.

شما طراحان وب سایت باید از یک سری بازخوردها ، فیلتر بگیرید و آن ها را به صورت موشکافانه ، مورد ارزیابی قرار دهید و اگر با بازخورد منفی ، روبه رو شدید ، از مشتریان خود ، تشکر کرده و خوشحال باشید که می توانید از انتقاد آن ها ، برای پیشبرد طراحی وب سایت خود استفاده کنید.

 

استفاده از منابع و مراجع

استفاده از منابع و مراجع ، قسمت سخت طراحی وب سایت ها می باشد و کار با آن ها ، سخت است. شما طراحان وب سایت ، از شروع کار طراحی وب سایت خود ، باید با مشتریان و افرادی کار کنید که به پروژه طراحی وب سایت نیاز داشته و شما ، باید ، با استفاده از منابع ، قدرت طراحی وب سایت خود را بالا برده تا بتوانید وب سایت بهینه ای را طراحی کنید.

شما طراحان وب سایت ، باید به این نکته توجه داشته باشید که ابزاری مثل builditwith.me و یا وب سایت های دیگر ، برای طراحان وب سایت از راه دوری ، مورد استفاده قرار می گیرد که به دنبال گرفتن هزینه های طراحی نمی باشند و پروژه های زیادی را طراحی می کنند. آن ها با انجام این کار ، مشتریان آینده نگری را به سمت خود جذب می کنند که دوست دارند اطلاعات بیشتری را راجع به این طراحان بدست آورند و با آن ها در تماس باشند.

بهترین راه و البته مشکل ترین راه برای ارتباط با مشتریان وب سایت ، برقراری رابطه تلفنی با آن ها می باشد. هرچند که ممکن است که تماس های بی فایده آن ها ، شما را اذیت کند. اما شما طراحان وب سایت ، همیشه باید در دسترس مشتریان خود قرار داشته و تا آن جایی که امکان دارد، پیشنهادات ارزشمند خود را در اختیار آن ها قرار دهید.

 

شما طراحان وب سایت ، از کجا باید وب سایت خود را host کرده و سوابق کاری خود را طراحی کنید؟

من طرفدار شدید behance می باشم. این وب سایت ، وب سایت فوق العاده ای است و شما نیازی ندارید تا افراد را به این وب سایت دعوت کنید.

Dribble، نیز وب سایتی است که بسیار حرفه ای طراحی شده است و شما نمی توانید بدون دعوت، در این وب سایت ، پست بگذارید. شما می توانید در این وب سایت ثبت نام کرده و به آن جا ، دعوت شوید. شما ، باید از این قضیه اطمینان حاصل کنید که فضای پروژه های وب سایت ، مثل خانه شما می باشد و شما ، باید به هرکسی که به وب سایت شما ، دعوت می شود ، خوش آمد بگویید و از او تشکر کنید.

من به خوبی از این مسئله آگاه هستم که بیشتر طراحان وب سایت، سوابق کاری خود را host می کنند. اما مشکلی که در اینجا وجود دارد این است که آن ها ، خود را درگیر جوامع و مردم نکرده اند و با آن ها ، ارتباطی نداشتند. من ، به همین خاطر ترجیح می دهم تا به شما بگویم که سابقه کاری خود را در جایی host کنید، که قبلا در آن جا شرکت داشتید و با افراد آن جا، ارتباط برقرار کرده اید. به طور مثال، شما وب سایتی را برای خود طراحی کردید و دوست دارید تا سوابق کاری خود را در آنجا قرار دهید. اما ، افراد چگونه می توانند ، در وب سایت شما ، پیشنهادات خود را قرار دهند. شما ، باید یک سری پارامترها را به وب سایت خود اضافه کنید . اما ، کاربران ، چگونه می توانند با وب سایت شما ، ارتباط برقرار کنند؟ شما طراحان وب سایت ، باید برای کار خود تبلیغ کنید. اما چگونه باید ، این کار را انجام دهید؟ شما می توانید از رهنمود های من استفاده کنید.

مثلا وب سایت های Behance و Dribble، به محض ورود کاربران به وب سایت خود ، برای آن ها پیام تشکر گذاشته و از آن ها تشکر می کنند. شما طراحان وب سایت هم باید از این روش استفاده کنید و از این روش ، برای ارتقای طراحی های خود استفاده کنید.

 

نتیجه گیری

من در آخر، به شما طراحان وب سایت ، می گویم که انگیزش ، پارامتر بسیار مهمی در کار طراحی شما می باشد. انگیزش ، یکی از بزرگترین پارامترهایی است که رسیدن به آن ، کار سختی است. جاه طلبی ها و آمال، انگیزش ما را در هر زمینه ای بالا می برند.

مثلا اگر شما گرسنه هستید ، می دانید که باید به دنیای طراحی وب سایت ، قدم گذاشته و  در آن جا ، به دنبال رستوران های مورد علاقه خود بگردید تا گرسنگی خود را برطرف سازید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.