ایران وب دیزاین

معرفی سرویس های آنلاین طراحی سایت

ایران وب دیزاین

معرفی سرویس های آنلاین طراحی سایت

اصول اولیه طراحی سایت موفق و کارآمد (قسمت دوم)


در مطلب “اصول اولیه طراحی وب سایت موفق و کارآمد“، یکی از اولین اصول طراحی وب سایت را بررسی کردیم و گفتیم ساختار وب سایت یکی از مهم ترین اصل های یک طراحی سایت موفق است.

در مقاله گذشته خاطر نشان کردیم که از جمله مواردی که باید در ساختار وب سایت به آن توجه کرد عبارتند از: پوزیشن یا موقعیت مکانی تمامی المان ها، رنگ، اندازه و عناصر طراحی.

حال در این مقاله قصد داریم اصول دیگری از اصول اولیه طراحی سایت را خدمت شما بیان کنیم. 

فاصله گذاری محتوا

فاصله گذاری محتوا از اصول اولیه طراحی سایت

ساده ترین کار در طراحی وب سایت، پر کردن تمام قسمت های صفحات وب با محتواست. اما متخصصان، این کار را به هیچ وجه توصیه نمی کنند. محتوای زیاد با فواصل کم صفحات شما را متراکم و شلوغ کرده و همچنین خواندن مطالب را نیز برای کاربر دشوار می سازد. فاصله گذاری مزایای زیادی داشته و باعث می شود صفحه وب واضح تر و خواندن محتوای آن ساده تر باشد. هنگام طراحی محتوای داخل صفحات وب، باید این سه جنبه از فاصله گذاری را در نظر داشته باشید:

  فاصله گذاری خطوط : فاصله گذاری بین خطوط اهمیت زیادی دارد و منظور از آن میزان فاصله بین خطوط محتوای متنی است. فاصله خیلی کم باعث می شود خواننده خطوط و جملات را گُم کند و فاصله زیاد نیز باعث گم شدن چشم در فضاهای خالی و پیدا نکردن محل اتمام جمله ها می شود. فاصله استاندارد برای بین خطوط محتوای لاتین نیم سانتیمتر بوده و برای محتوای فارسی نیز، بسته به فونت انتخابی از بیش از نیم تا ۱.۵ سانتیمتر است.

فضای سفید : فضای سفید بین و اطراف محتوا امکان تقسیم بندی موثر آن را فراهم می کند. با همین فضاهای سفید می توانید تعادل، تناسب و کنتراست را به طراحی صفحه اضافه کنید. برای اینکه طراحی وب سایت زیباتر و شکیل تر به نظر برسد به فضای سفید بیشتری نیاز دارید. سری به وب سایت های معتبر بزنید و ببینید از فضاهای سفید چطور استفاده کرده اند. به مقدار فضای سفید اطراف محتوا و نحوه استفاده از آنها در تقسیم بندی محتوا توجه کنید.

لایه گذاری : لایه گذاری به فاصله بین متن و سایر عناصر یک صفحه وب اشاره می کند. محتوا یا متن صفحه وب به هیچ وجه نباید با سایر عناصر صفحه تماس داشته باشد. همیشه بین این دو بخش صفحه فاصله بگذارید تا محتوا خواناتر و طراحی صفحه بهتر شود.

راهبری سایت

راهبری سایت از اصول اولیه طراحی سایت

داشتن راهبری کاربرپسند، عاملی است که کاربران را در سایت شما نگه می دارد و نداشتن آن، عامل ترک آنی وب سایتتان خواهد بود. کاربران وب سایت باید بتوانند چیزی که نیاز دارند را در اسرع وقت پیدا کنند. وقتی سیستم راهبری وی سایت را طراحی می کنید، باید بهترین پاسخ را برای این سوال ها پیدا کنید:

  • کاربران چگونه چیزی که دنبالش هستند را پیدا خواهند کرد؟
  • آیا پیدا کردن و استفاده از تمام بخش های راهبری برای کاربران ساده است؟
  • اگر روی یکی از نقاط راهبری کلیک کنید، شما را به صفحه ای که دنبالش هستید می رساند؟
  • آیا خودتان می توانید به صورت سریع و موثر در بخش های مختلف وب سایت خودتان حرکت کنید؟

در این مقاله نیز نکات دیگری از اصول اولیه طراحی سایت را بررسی کردیم. با رعایت این موارد می توانید وب سایت خود را بهینه کرده(سئو ، seo ) و باعث کاهش نرخ پرش کاربران و مخاطبانتان شوید. شما نیز دیدگاه و تجربیات خود را در خصوص اصول اولیه طراحی سایت به اشتراک بگذارید.

منبع : پابلیشری 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.