ایران وب دیزاین

معرفی سرویس های آنلاین طراحی سایت

ایران وب دیزاین

معرفی سرویس های آنلاین طراحی سایت

اصول طراحی وب سایت کارامد و موفق (1)

اولین اصل طراحی وب سایت ، ساختار وب سایت است. ساختار طراحی وب سایت باید با دقت تعریف شود تا نهایتا راهبری کاربر پسند، ظاهری شکیل و ارتباطی موثر با مخاطب را ایجاد کند. برای دستیابی به ساختاری کارآمد و سنجیده در وب سایت خود، از راهکارهای زیر استفاده کنید:

  پوزیشن – پوزیشن یا موقعیت مکانی تصاویر، محتوا، لوگو یا هر کدام از عناصر دیگر طراحی روی تجربه کاربر تاثیر می گذارد. ترتیبی که برای تعیین پوزیشن محتوا تعریف می کنید، همان ترتیبی است که کاربر محتوا را در آن می بینید. در بیشتر موارد، تنها سه ثانیه برای جذب بازدیدکنندگان وب سایت خود وقت دارید؛ پس مرتبط ترین محتوا و عناصر را باید بالای صفحه قرار دهید تا توجه بیننده از همان ابتدا جلب شود.

رنگ – استفاده از رنگ های تیره و روشن برای مشخص کردن جایگاه عناصر در هر صفحه، راهکاری ایده آل برای تسهیل راهبری وب سایت است. وقتی پالت رنگ وب سایت را طراحی می کنید، استفاده از کنتراست را فراموش نکنید. در ضمن با استفاده مناسب از رنگ ها، برخی از اجزای صفحه را نسبت به اجزای دیگر برجسته تر کنید.

اندازه – فراموش نکنید اندازه بخش های مجزای وب سایت در طراحی آن، نشان دهنده میزان اهمیت آنها در مقایسه با بخش های دیگر است. از دید بازدید کننده وب سایت، بخش های بزرگ نسبت به بخش های کوچک در اولویت هستند؛ پس از آنها با دقت استفاده کنید.

عناصر طراحی – در بخش های مختلف هر صفحه از عناصر طراحی متفاوت به یک اندازه استفاده کنید. اگر کاربر فلشی را ببیند که به سمت چیزی اشاره می کند، چشمانش به طور خودکار به سمت آن چیز کشیده می شود. البته این عناصر نباید سایر اجزای صفحه را تحت الشعاع قرار دهند و تمام توجه را به خودشان جلب کنند. استفاده بیش از حد و نامناسب از عناصر طراحی وب سایت باعث می شود کاربر قبل از جستجو برای چیزی که می خواهد، وب سایت را ترک کند.

در مقالات آتی نکات دیگری را در خصوص اصول اولیه طراحی وب سایت برای شما بیان خواهیم کرد. حال شما بگویید! به نظر شما چه مواردی را می توان جزء اصول اولیه طراحی وب سایت دانست؟

منبع : پابلیشری


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.