ایران وب دیزاین

معرفی سرویس های آنلاین طراحی سایت

ایران وب دیزاین

معرفی سرویس های آنلاین طراحی سایت

مزایای بازاریابی دیجیتال و اهمیت آن: فراتر از SEO و ADWORDS!

امروزه مزایای بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارها مشخص و معلوم می باشد. مشتریان در هر زمان و مکان به اطلاعاتی که نیاز دارند به راحتی می توانند دسترسی داشته باشند. با تشکر از اینترنت مردم در سطح جهان به هر اطلاعاتی که دوست دارند, از طریق کامپیوتر ها , تبلت ها و موبایل هایشان دسترسی دارند. چیزی که صاحبان کسب و کار باید به یاد داشته باشند این است که مردم با توجه به تجربه ای که از شرکت آن ها داشته اند می توانند روی یکدیگر تاثیرگذار باشند. شبکه های اجتماعی بستر خوبی را برای مردم فراهم کرده اند تا به راحتی بتوانند بازخورد خود را از شرکت ها به یکدیگر منتقل کنند.

  دلیل مزایا ی بازاریابی دیجیتال و فواید آن

زیرا از طریق کانال های دیجیتال و شبکه های اجتماعی مردم نظرات مثبت خود را در مورد شرکت شما به یکدیگر منتقل می کنند و باعت می شوند که مشتریان جدید تبدیل به مشتریان دائم شما شوند. البته باید کاملا هوشیار باشید. زیرا این روند مانند یک چاقویی ۲ لبه می باشد. زیرا مشتریان خوشحال از خود بازخورد مثبت برای کسب و کار شما را به دیگران منتقل می کنند, در حالیکه مشتریانی که از شما ناراحت هستند می توانند برای شما مشکلاتی جدی رو به وجود بیاورند. به همین خاطر است که صاحبان کسب و کار باید مطمئن باشند که مشتریان موارد زیر را از آن ها به یاد خواهند آورد. شبکه های اجتماعی و کانال های دیجیتال یکی از مهمترین مزایا ی بازاریابی دیجیتال است.

تعاملات خود را از طریق رسانه های دیجیتال افزایش دهید

شما می توانید مشتریان جدیدی را از طریق تجربه خوب مشتریان از طریق کانال های دیجیتال بدست آوردید. در حین انجام این کار مطمئن شوید که مشتریان خود را بر حسب علایق خود به گروه های مختلف تقسیم بندی کنید. بعد از آن شما می تواند راحتر با هر گروه بر حسب علایقشان تعامل داشته باشید.

هر چه تعداد لایک ها بیشتر, بهتر

همانطور که گفته شد, یکی از اصلی ترین  مزایا ی بازاریابی دیجیتال شبکه های اجتماعی می باشند. شبکه های اجتماعی به عنوان بخشی ازبازاریابی دیجیتال تا حدودی دست کم گرفته شده اند. درحالیکه اشتباه بزرگی است زیرا لایک های فیس بوک و اشتراک گذاری های توییتر می تواند نقش مهمی را در اعتمادسازی شرکت شما بازی کنند. همچین این شبکه ها باعث ایجاد ترافیک بر روی سایت شما بدون هیچ هزینه ای می شود.تنها چیزی که شما نیاز دارید این است که یک افزونه برای به روز نگه داشتن مشتریان خود از اخبار شرکتتان, برای شبکه های اجتماعی قرار دهید.

جلوتر از رقبای خود

هر روز تعداد زیادی از کسب و کارها روش های بازاریابی سنتی را رها کرده و تمرکز خود را روی Seo, Google Adword و شبکه های اجتماعی می گذارند و هزینه های زیادی هم در این خصوص انجام می دهند. این دلیلی بر رقابتی بودن فضای بازار است و در این بازار همیشه شرکت های بزرگتر از کوچیکتر بیشتر پیشروی می کنند. به عنوان یک شرکت کوچک در این بازار, شما نمی توانید با آن ها رقابت کنید ولی کارهایی هست که می توانید انجام دهید. می توانید از ابزاری مثل Google Alerts برای رصد کردن رقبای خود استفاده نمایید. این ابزار به شما کمک می کند تا محصولات رقبای خود و استراتژی بازاریابی آن ها را رصد کنید. بنابراین شما می توانید چیزهایی از آن ها بدانید و با توجه به آن ها استراتژی های خود را تعیین کنید. Seo و استفاده از Google Adword نقش مهمی را  ایجاد مزایا ی بازاریابی دیجیتال بازی می کنند.

فراتر از مرزها روید

این خیلی مهم است بدانید که بازاریابی دیجیتال تنها به وبسایت شما اضافه نمی شود. به هر حال اکثر بازاریاب ها یک وبسایت یا تجارت الکترونیک را ایجاد کرده و برای Seo و Adwords هزینه می کنند. ولی برای اینکه کسب و کار خود را از بقیه مجزا کنید, می توانید یک استراتژی واقعی برای ایجاد مشتری باالقوه بسازید و از همه ابزار های موجود برای بدست آوردن آن ها استفاده نمایید.

اول, شهرت کسب و کار

شهرت خوب برای هر کسب و کاری ضروری است. بدون اعتماد به نفس  و اعتماد مشتریان, هیچ شرکتی نمی تواند بقا داشته باشد. به خصوص در سال های گذشته اهمیت شهرت به طور فزاینده ای قابل توجه است. اگر یک کسب و کار شهرت خوبی داشته باشد, مشتریان ممکن است آن را از بین بقیه انتخاب کنند. شهرت برای هر کسب و کاری, قدرت رقابت را در این فضای بازار افزایش می دهد. یکی از راه های کم هزینه برای کسب شهرت شبکه های اجتماعی می باشند.

همانطور که مشاهده کردی شبکه های اجتماعی نقش مهمی را در ایجاد مزایا ی بازاریابی دیجیتال ایفا می کنند و امروزه یکی از پر کاربردترین کانال های برای بازاریابی دیجیتال به حساب می آیند.

منبع : پدیده فکر مهتر

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.