ایران وب دیزاین

معرفی سرویس های آنلاین طراحی سایت

ایران وب دیزاین

معرفی سرویس های آنلاین طراحی سایت

سئو کلاه سفید چیست؟


سئو کلاه سفید ، مجموعه اقداماتی ست که شما برای بهینه سازی وب سایت خود در نتایج جستجوی گوگل (و سایر موتور های جستجو) انجام می دهید و این اقدامات در راستای قوانین و اصول معرفی شده توسط موتور جستجوی مربوطه باشد.  

به طور مثال یکی از اصول و قوانین گوگل در این زمینه ، لینک سازی طبیعی ست ، به طوری که شما هرگز از وب سایت های دیگر ، بک لینک خریداری نکنید.

و یا به طور مثال محتوای شما باید کاملا منحصر به فرد و مفید باشد و باید حتی الامکان از درج تبلیغات بپرهیزید.

در این مقاله به بررسی این موضوعات می پردازیم:

  • سئو کلاه سفید دقیقا چیست؟
  • چگونه سئو کلاه سفید می تواند بر وب سایت و کسب و کار شما اثر بگذارد؟
  • چگونه بدون شکستن قوانین گوگل به سئو کلاه سفید وب سایتمان بپردازیم؟

بالاخره سئو کلاه سفید چیست؟

سئو کلاه سفید دقیقا در نقطه مقابل سئو کلاه سیاه قرار دارد.

به طور کلی سئو کلاه سفید معرف همه ی تاکتیک هایی ست که در عین حفظ یکپارچگی وب سایت باعث بهبود عملکرد سایتتان در نتایج جست و جو می شود و هیچکدام از این تاکتیک ها هیچ یک از قوانین موتور های جستجو (گوگل) را نقض نکند.

از اقدامات مثبت در این راستا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه ی محتوا و خدمات با کیفیت در وب سایتتان
  • استفاده از کلمات کلیدی توصیفی مناسب در متا تگ ها (Meta tags)
  • راحتی کاربر برای گشت و گذار در وب سایت و یافتن راحت نیازهای خود در آن

بیشتر بخوانید: متا تگ‌های مهم و موثر در سئو

سئو کلاه سفید چه اهمیتی دارد؟

عدم رعایت اصول سئو کلاه سفید می تواند شما را توسط گوگل جریمه کند و یا مشکلاتی را در بهبود رتبه ی وب سایتتان در نتایج جستجو به وجود آورد.

گوگل به عنوان بهترین موتور جستجوی دنیا روزانه توسط صدها میلیون نفر دیده می شود و هر کدام از این بازدید ها به نوعی فرصتی برای شماست تا کاربری جدید را کشف نمایید.

بدون شک، گوگل یک کانال بسیار قوی برای ورود به وب سایت شما و افزایش بازدیدتان می باشد و از دست دادن این کانال بدون شک می تواند افتی شدید در ترافیک وب سایت و حتی به طور کلی کسب و کارتان را دچار شود.

همه ی کارهایی که برای وب سایتتان انجام داده اید را در نظر بگیرید ؛ حال فرض کنید مهم ترین و شایع ترین موتور جستجو و بهترین کانال ورودی به وب سایتتان را ازدست بدهید!

از این بدتر چه می تواند باشد؟ شما حتی اگر یکبار توسط گوگل جریمه شوید هیچ ضمانتی وجود ندارد که بتوانید دوباره به نتایج جستجو باز گردید.

شاید اولین اقدام مناسب در این راستا شناختن برخی روش های بهینه سازی مورد تایید گوگل است که شرحی از آن را می توانید در قسمت پشتیبانی وب سایت گوگل مطالعه کنید:

پیاده سازی روش های سئو کلاه سفید

در این بخش سعی می کنیم برخی اقدامات مفید سئو کلاه سفید را در سه بخش بررسی کنیم:

ارائه ی محتوا و خدمات با کیفیت در وب سایتتان

  • محتوای وب سایتتان باید کاملا یونیک (منحصر به فرد باشد) و در آن از مطالب کپی شده از وب سایت های دیگر استفاده نگردد.
  • در محتوای وب سایتتان تا حدودی از کلمات کلیدی اصلی معرفی کننده ی وب سایتتان (مثلا برای وب سایت ما:سئو ، بازاریابی آنلاین ، تجارت الکترونیک، دیجیتال مارکتینگ) و برخی از آن ها را BOLD نمایید.
  • از مطالب هرز ، هرگز استفاده نکنید. بارها دیده ایم که برخی از وب سایت ها از مطالب هرز که هیچگونه معنی و مفهومی ندارند و در آن ها پر از کلمات کلیدی مدنظرشان برای سئو هست استفاده میکنند ، که باید گفت با الگوریتم های جدید گوگل این نوع کارها کاملا منسوخ شده اند و نه تنها هیچ کاربردی در سئو سایتتان ندارند بلکه خطر پنالیز شدن توسط گوگل را به شدت افزایش می دهد.
  • مطالبتان باید تا حد امکان به وب سایتتان ، عنوان آن و کلمات متا تگ تان مرتبط باشند به طوری که بین قسمت های مختلف محتوای وب سایتتان یک نوع یکپارچگی در عین داشتن تنوع مطالب احساس شود.

استفاده از کلمات کلیدی توصیفی مناسب در متا تگ ها (Meta tags)

استفاده از عنوان و متاتگ های مناسب در طراحی وب سایت هایتان یک از پایه ای ترین اصول ها به ویژه در راستای سئو سایتتان است. در حال حاضر تنها متاتگی که در سئو اهمیت دارد متاتگ Description است که برخی از اصول نوشتن آن این موارد است:

  • ارائه دهنده ی توصیفی مناسب از آن صفحه وب سایت و خدمات و محتوایی که در آن ارائه می دهید باشد.
  • تعداد کاراکتر های مناسب برای متاتگ های Description در حدود ۱۳۰ تا ۱۵۵ کاراکتر می باشد.
  • بین متاتگ Description و عنوان سایت و نیز کلمات کلیدی اصلی صفحات آن ارتباط مناسبی باشد.

راحتی کاربر برای گشت و گذار در وب سایت و یافتن راحت نیازهای خود در آن

و در نهایت نیز طراحی یک UX مناسب برای وب سایتتان تا کاربر بتواند به راحتی در آن جواب سوال خود ، کالای مد نظرش ، اطلاعات مورد نیازش و به طور کلی هر آن چه را برای یافتن و به دست آوردن آن وارد وب سایت شما شده است را به دست بیاورد.

با خواندن این مقاله تفاوت‌های یک طراحی خوب و یک طراحی بد را متوجه خواهید شد.

قطعا یکی از مهم ترین عوامل اثرگذار بر سئو وب سایتتان bounce rate آن است که به میانگین مدت زمان حضور کاربر در وب سایتتان برمیگردد و مسلما اگر کاربر در وب سایتتان احساس راحتی نکند بلافاصله از آن خارج می شود که این اتفاق برای سئو سایتتان اصلا جالب نیست!

منبع: آویژه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.