به طور مثال یکی از اصول و قوانین گوگل در این زمینه ، لینک سازی طبیعی ست ، به طوری که شما هرگز از وب سایت های دیگر ، بک لینک خریداری نکنید.
و یا به طور مثال محتوای شما باید کاملا منحصر به فرد و مفید باشد و باید حتی الامکان از درج تبلیغات بپرهیزید.
در این مقاله به بررسی این موضوعات می پردازیم:
سئو کلاه سفید دقیقا در نقطه مقابل سئو کلاه سیاه قرار دارد.
به طور کلی سئو کلاه سفید معرف همه ی تاکتیک هایی ست که در عین حفظ یکپارچگی وب سایت باعث بهبود عملکرد سایتتان در نتایج جست و جو می شود و هیچکدام از این تاکتیک ها هیچ یک از قوانین موتور های جستجو (گوگل) را نقض نکند.
از اقدامات مثبت در این راستا می توان به موارد زیر اشاره کرد:
بیشتر بخوانید: متا تگهای مهم و موثر در سئو
عدم رعایت اصول سئو کلاه سفید می تواند شما را توسط گوگل جریمه کند و یا مشکلاتی را در بهبود رتبه ی وب سایتتان در نتایج جستجو به وجود آورد.
گوگل به عنوان بهترین موتور جستجوی دنیا روزانه توسط صدها میلیون نفر دیده می شود و هر کدام از این بازدید ها به نوعی فرصتی برای شماست تا کاربری جدید را کشف نمایید.
بدون شک، گوگل یک کانال بسیار قوی برای ورود به وب سایت شما و افزایش بازدیدتان می باشد و از دست دادن این کانال بدون شک می تواند افتی شدید در ترافیک وب سایت و حتی به طور کلی کسب و کارتان را دچار شود.
همه ی کارهایی که برای وب سایتتان انجام داده اید را در نظر بگیرید ؛ حال فرض کنید مهم ترین و شایع ترین موتور جستجو و بهترین کانال ورودی به وب سایتتان را ازدست بدهید!
از این بدتر چه می تواند باشد؟ شما حتی اگر یکبار توسط گوگل جریمه شوید هیچ ضمانتی وجود ندارد که بتوانید دوباره به نتایج جستجو باز گردید.
شاید اولین اقدام مناسب در این راستا شناختن برخی روش های بهینه سازی مورد تایید گوگل است که شرحی از آن را می توانید در قسمت پشتیبانی وب سایت گوگل مطالعه کنید:
در این بخش سعی می کنیم برخی اقدامات مفید سئو کلاه سفید را در سه بخش بررسی کنیم:
استفاده از عنوان و متاتگ های مناسب در طراحی وب سایت هایتان یک از پایه ای ترین اصول ها به ویژه در راستای سئو سایتتان است. در حال حاضر تنها متاتگی که در سئو اهمیت دارد متاتگ Description است که برخی از اصول نوشتن آن این موارد است:
و در نهایت نیز طراحی یک UX مناسب برای وب سایتتان تا کاربر بتواند به راحتی در آن جواب سوال خود ، کالای مد نظرش ، اطلاعات مورد نیازش و به طور کلی هر آن چه را برای یافتن و به دست آوردن آن وارد وب سایت شما شده است را به دست بیاورد.
با خواندن این مقاله تفاوتهای یک طراحی خوب و یک طراحی بد را متوجه خواهید شد.
قطعا یکی از مهم ترین عوامل اثرگذار بر سئو وب سایتتان bounce rate آن است که به میانگین مدت زمان حضور کاربر در وب سایتتان برمیگردد و مسلما اگر کاربر در وب سایتتان احساس راحتی نکند بلافاصله از آن خارج می شود که این اتفاق برای سئو سایتتان اصلا جالب نیست!
منبع: آویژه