ایران وب دیزاین

معرفی سرویس های آنلاین طراحی سایت

ایران وب دیزاین

معرفی سرویس های آنلاین طراحی سایت

سئو یا بازاریابی محتوایی؛ کدام را در اولویت قرار دهیم؟

سئو تکنیکال یا بازاریابی محتوا؟ کدام را انتخاب کنیم؟ این سوالی است که بسیاری از وبمسترها از خود می‌پرسند و معمولا به پاسخ دقیقی نیز برای آن دست نمی‌یابند. در واقع این سوال را باید به نوع بهتری مطرح کرد: «کدام‌یک از این دو، بازگشت سرمایه بهتری دارد؟»

بدون شک، سئو و بازاریابی محتوایی هر دو ارزشمند هستند و جزو الزامات یک کسب‌وکار محسوب می‌شوند. اگر کسب‌وکار شما به ترافیک وب متکی است، در کنار سئو، باید بازاریابی محتوایی را نیز مدنظر داشته باشید...  

سئو تکنیکال یا بازاریابی محتوا؟ کدام را انتخاب کنیم؟ این سوالی است که بسیاری از وبمسترها از خود می‌پرسند و معمولا به پاسخ دقیقی نیز برای آن دست نمی‌یابند. در واقع این سوال را باید به نوع بهتری مطرح کرد: «کدام‌یک از این دو، بازگشت سرمایه بهتری دارد؟»

بدون شک، سئو و بازاریابی محتوایی هر دو ارزشمند هستند و جزو الزامات یک کسب‌وکار محسوب می‌شوند. اگر کسب‌وکار شما به ترافیک وب متکی است، در کنار سئو، باید بازاریابی محتوایی را نیز مدنظر داشته باشید...

ارزش سئو تکنیکال

بهینه‌سازی موتورهای جستجو (سئو) می‌تواند سایت شما را برای موفقیت در موتورهای جستجو آماده کند. درواقع با بهینه‌سازی سایت خود، مانع از پنالتی شدن آن توسط گوگل می‌شوید. تا پیش‌ازاین، سئو در مواردی مانند بهینه‌سازی صفحات، ساختار خوب، صفحاتی با کلمات کلیدی مناسب و اشباع کلمات کلیدی خلاصه می‌شد.

اما اکنون و در سال ۲۰۱۷، معنی و مفهوم سئو به‌طور کامل تغییر کرده است. البته با کمک آژانس‌های معتبر بازاریابی دیجیتال و سئو، داشتن یک وب‌سایت بهینه‌سازی شده کار چندان سختی نیست.

اما در کنار این موارد، باید در نظر داشته باشید که سئو تکنیکال اساسا برای ایجاد ترافیک و روانه کردن افراد به سایت شما به‌تنهایی کاربردی ندارد. اگر رقبای شما نیز به سمت سئو تکنیکال دست نیاز دراز کرده باشند، آن‌وقت مزیت شما برای رقابت چه خواهد بود؟ تقریبا هیچ! استانداردهای پایه برای سئو تنظیم‌شده‌اند.

ارزش سئو تکنیکال نیز دقیقا همین است. سئو تکنیکال، ترافیک ساز نیست؛ بلکه جاده ساز است. قبل از اینکه بتوانید ترافیک ایجاد کنید، باید در ابتدا از داشتن یک جاده خوب و ایمن مطمئن شوید. بدون جاده، چگونه می‌توان ترافیک را هدایت کرد؟

خلاصه کلام این است که «سئو تکنیکال هیچ ترافیکی را برای شما ایجاد نمی‌کند، ولی سایت شما را برای موفقیت آماده خواهد کرد».

سئو تکنیکال یعنی بهینه‌سازی مواردی مانند sitemap.xml، robots.txt و مطمئن شدن از اینکه عنوان‌های صفحات کمتر از ۶۵ کارکتر هستند. این موارد، ترافیک‌ساز نیستند؛ اما می‌توانند جاده هدایت ترافیک به سمت سایت شما را هموار کنند.

سئو تکنیکال یکی از نیازهای اساسی هر وب‌سایتی است و یک مزیت رقابتی برای کسب‌وکار محسوب می‌شود. کسب‌وکارهایی که سئوی بهتری دارند، در صفحات اول موتورهای جستجو دیده می‌شوند و به‌تبع آن، نام آن‌ها بیشتر سر زبان‌ها خواهد افتاد.

اما موفقیت، دو عنصر دارد که یکی از آن‌ها سئوی تکنیکال است. سئو تکنیکال در کنار «بازاریابی محتوایی» معنا و مفهوم پیدا می‌کند و بدون بازاریابی محتوایی، سئو تکنیکال کار چندانی از پیش نخواهد برد. درواقع، با سئوی تکنیکال جاده ساخته‌شده است، اما بدون بازاریابی محتوایی، ترافیکی از آن عبور نمی‌کند.

ارزش بازاریابی محتوایی

در بالا اشاره کردم که سئو تکنیکال نمی‌تواند در زمینه روانه کردن ترافیک به سایت، کار چندانی از پیش ببرد. بلکه این، بازاریابی محتوایی است که می‌تواند در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد.

انجام سئو تکنیکال کار چندان سختی نیست و بسیاری از کسب‌وکارها می‌توانند آن را انجام دهند؛ بنابراین شما برای متمایز کردن خود از دیگران، باید کار متفاوتی را انجام دهید و این کار متفاوت، در دستور کار قرار دادن یک استراتژی درست بازاریابی محتوایی است.

اثبات‌شده‌ترین روش برای دریافت ترافیک هدفمند و در معرض دید قرار دادن برند به‌صورت مداوم و با خروجی مثبت، از آبراهه بازاریابی محتوایی می‌گذرد.

به گزارش B2BMarketingInsider، در حال حاضر حدود ۹۰ درصد از سازمان‌ها، از بازاریابی محتوایی استفاده می‌کنند و بودجه اختصاص داده شده به این امر سال‌به‌سال در حال افزایش است. درواقع هر چه که بیشتر می‌گذرد، سازمان‌ها به ارزش بازاریابی محتوایی واقف‌تر می‌شوند و سازمان‌های بیشتری نیز به استفاده از آن روی می‌آورند. شاید با خواندن این اعداد و ارقام تا حدودی ناامید شده باشید؛ اما بد نیست بدانید:

  • نمی‌توان با سئو تکنیکال، ترافیک بیشتری جذب کرد: یک استاندارد مشخص برای دستاوردها وجود دارد که می‌توان به آن رسید. برای مثال، ریدایرکت ۳۰۱ توسط تمامی افراد به یک صورت انجام می‌شود و هیچ‌گونه مزیت رقابتی در آن وجود ندارد. هرچند که می‌توان یک استراتژی ریدایرکت داشت، اما ۳۰۱ همان ۳۰۱ است.
  • می‌توانید بازاریابی محتوایی را بهتر از دیگران انجام دهید: هرچند که کسب‌وکارها و افراد زیادی به انجام بازاریابی محتوایی مبادرت کرده‌اند، اما قطعا همه آن‌ها نمی‌توانند این فرآیند را به‌درستی هرچه‌تمام‌تر انجام دهند و ضعف‌هایی در کار آن‌ها مشهود است؛

چگونه زمان را بین سئو تکنیکال و بازارایی محتوایی تقسیم کنیم؟

مطالبی که در بالا خواندید، زمینه‌چینی بود برای اینکه به اینجا برسیم که بگوییم چگونه می‌توان زمان را بین سئو تکنیکال و بازارایی محتوایی تقسیم کرد. حتما تا اینجای کار متوجه شده‌اید که هیچ‌کدام از این دو بر یکدیگر برتری مطلق ندارند و در کنار هم کاربرد و معنا پیدا می‌کنند. سئو تکنیکال جاده را آماده می‌کند و بازاریابی محتوایی، ترافیک را در آن جاده روان می‌سازد.

بنابراین سوال این نیست که باید روی کدام‌یک زمان بیشتری صرف کنیم؛ بلکه باید بپرسیم: چگونه زمانمان را صرف کنیم؟

سئو تکنیکال را اجرایی کنید:

در ابتدا، توصیه ما این است که موارد فنی را به‌درستی هرچه‌تمام‌تر انجام دهید.

برای چندمین بار است که تاکید می‌کنم، سئو تکنیکال جاده‌ساز است و اگر می‌خواهید بازاریابی محتوایی موفقی داشته باشید، باید در ابتدا از صحت و دقت موارد فنی مطمئن شوید.

در موقع طراحی سایت، احتمالا زیاد با موارد فنی سروکله می‌زنید و در صورت پنالتی شدن نیز موارد فنی اهمیت پیدا می‌کنند. یا اگر می‌خواهید سایت خود را با استانداردهای جدید موتورهای جستجومطابقت دهید، باز هم به‌ناچار باید به سراغ موارد فنی بیایید و مطمئن شوید که تمامی آن‌ها در کمال دقت انجام‌شده‌اند.

بازاریابی محتوایی را اجرایی کرده و روی تولید محتوای باکیفیت تمرکز کنید:

بعد از اطمینان حاصل کردن از صحت‌وسقم موارد فنی سئو، حالا نوبت به اجرایی کردن بازاریابی محتوایی می‌رسد. بازاریابی محتوایی فرآیندی است که باید به‌صورت مستمر و دائمی انجام پذیرد.

در ابتدای این مقاله، پرسیدم که کدام‌یک از این دو- سئو و بازاریابی محتوایی- بازگشت سرمایه بهتری دارد. با توجه به تقدم سئو تکنیکال بر بازاریابی محتوایی، فکر می‌کنم خودتان اکنون بتوانید به پاسخی درست و استراتژیک برای این سوال دست یابید.

شما چگونه زمانتان را بین سئو تکنیکال و بازاریابی محتوایی تقسیم می‌کنید؟

منبع:آژانس بازاریابی دیجیتال آرت

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.