رنگ در طراحی سایت یکی از المانهای مهم و اصلی است، هم چنین استفاده از رنگهای مکمل و ترکیبی مطلوب باعث میشود تا کاربران قادر باشند طبق اصل آسانی و جذابیت صفحه، از آن بازدید کنند و مطالب آن را مطالعه نمایند. انتخاب رنگ مناسب هر سایت، مقولهای است که طراحان وب، پاسخ جامع و کاملی برای آن عرضه نکردهاند. همچنین تمام طراحان به اصل روان شناسی رنگها در سایت خود اهمیت نمیدهند.
در هر صورت یک اصل کلی وجود دارد که میگوید: در رنگ بندی یک صفحه، باید به این موضوع توجه شود که این رنگ قرار است در چه صفحهای و با چه موضوعی به کار رود. یعنی اصل توجه به عملکرد و موضوعیت سایت، به رنگ در طراحی سایت ختم میشود و بسیار مهم است که این قوانین رعایت شوند.
سایتهای دولتی و به طور کل، سایتهایی با بازدیدکننده بسیار بالا ، معمولاً از رنک سفید برای زمینه صفحات و رنگ آبی برای لینکهای صفحه و رنگ بنفش برای لینکهای مشاهده شده که به عنوان default برنامه فرانت پیج نیز به کار میرود ، استفاده میکنند. سایتهایی که بیش تر جنبه شخصی دارند، از رنگهای مکمل استفاده میکنند. مثلاً رنگ سبز پر رنگ در کنار سرمهای، جذابیت خاصی به سایتهایی با موضوعیت بازرگانی میدهد و یا رنگ در طراحی سایتهای کودکان، به یاد آورنده شادی، کودکی و نشاطند. به هر حال توجه به کارکرد کد رنگ در طراحی سایت از اهمیت مهمی برخوردار است.
در ادامه این مطلب، فقط قصد یادآوری نوع روان شناسی هر رنگ در مخاطبان از دید روان شناسان داریم و فعلاً در مورد این که چه نوع رنگی برای چه سایتی مناسب است، صحبت نمیکنیم. اگر چه این توضیحات، خود نیز بیانگر استنتاجات خوبی هستند که وب مسترها را در گرافیک سایت، به خوبی هدایت میکند.