ایران وب دیزاین

معرفی سرویس های آنلاین طراحی سایت

ایران وب دیزاین

معرفی سرویس های آنلاین طراحی سایت

سایت داینامیک

چنانچه در نظر دارید تا سرعت سایت خود را افزایش دهید ابتدا باید بدانید سایت شما از چه نوعی است. آیا سایتی داینامیک است یا استاتیک؟ جهت مقایسه مختصر سایت داینامیک و استاتیک می توان گفت که سایت های داینامیک به منابع سرور زیادی نیاز دارند؛ درنتیجه، از سرعت پایین تری برخوردارند. ولی در زمان بروز‌رسانی از انعطاف پذیری بالایی برخوردارند. این درحالی است که وب سایت های استاتیک بطور ذاتی سریع تر هستند چراکه از سرور تقاضای کار بیشتر نمی‌کنند. سایت داینامیک و استاتیک هر دو مزایا و معایب خود را دارند که در این مقاله به بررسی کلیه ویژگی های سایت داینامیک پرداخته و در مقاله بعدی سایت استاتیک مورد بررسی قرار خواهد گرفت.  

سایت داینامیک

در سایت های داینامیک براحتی می توان محتوای سایت را تغییر داد. به همین دلیل، علاوه بر CSS و HTML، از اسکریپت نویسی server-side (سرور سایت) نیز استفاده می شود تا بطور داینامیک بتوان صفحات درخواستی کاربر را ایجاد کرد. در دهه گذشته اغلب سایت ها بصورت استاتیک طرحی شدند ولی با گذشت زمان طراحان دریافتند که طراحی داینامیک مزایای بیشتری داشته و می تواند موجب جلب رضایت کاربران شود.

مزایای سایت داینامیک

مزیت عمده سایت های داینامیک این است که دیتابیس ها (databases یا پایگاه های داده) را به هم مرتبط می سازند در نتیجه کاربر به آسانی می تواند اطلاعات را در کنار هم قرار داده و بدین ترتیب صفحات سایت یا دسته بندی های متعدد سایت را ایجاد نماید. به عبارت دیگر، با این روش می توان یک سیستم مدیریت محتوا ایجاد کرد یعنی یک واسط که به کاربر اجازه می دهد تا داده ها را در جایی قرار داده و آن ها را مدیریت نماید. این محتوا می تواند متن صفحات سایت باشد یا آیتم محصولات برای دسته بندی های سایت.  اغلب سیستم های مدیریت محتوا (CMS یا Content Management System) در سرور مانند وردپرس، جوملا و دروپال سایت‌های داینامیک ایجاد می کنند. سایت داینامیک کاربردی ترند و به روز رسانی آن‌ها به طور چشم گیری آسان‌تر است.

معایب سایت داینامیک

طراحی سایت داینامیک یکنواخت تر از سایت استاتیک است زیرا صفحات مورد استفاده بصورت قالب هستند و برای طراحی تنها باید اطلاعات را وارد نمود. درنتیجه چیدمان تمامی صفحات مشابه هم خواهند بود و فقط در نوع محصولات تفاوت وجود خواهد داشت.

توسعه اینگونه سایت ها به کندی صورت می گیرد و هزینه بیشتری خواهد داشت.

هاستینگ سایت داینامیک نیز هزینه بیشتری خواهند داشت.

سایت ساز سی فایو دارای بیش از صد قالب مدرن و شیک مبتنی بر طراحی فلت دیزاین و فول ویت دیزاین ونیز متریال دیزاین میباشد شما با استفاده از سی فایو میتوانید بهترین قالب ها را برای خود طراحی کنید.

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.